© Inspiration World ®

 

© World Guide ®
Успех ✔ Щастие
Интересни #идейки
Полезни съвети
Бизнес идейки
Натурална козметика
#Trendy #Мода
Контакт



Бизнес идейки / Интересни

26 Март 11, 12:40 / Автор: Ели
Начини за прилагане на креативността в комуникациите между организациите


 
Според речника на термините по психология думата Креативност означава „Предразположеност към творчество, която съществува потенциално във всеки индивид и на всяка възраст.” Креативността и новите идеи са важни за всички сфери на бизнеса, но са жизнено необходими за подобряване на комуникацията между организациите и техните публики, тъй като потребителите днес са прекалено ухажвани и задоволени и вниманието им може да бъде привлечено доста трудно. На следващите страници съм описала събития, промоции и рекламни кампании на различни марки, които смятам, че са проявили креативност, новаторство и интересни идеи при реализирането им.
Sony
Sony е една от компаниите, които в последните години наблягат изключително много на нестандартното представяне на своите продукти и разнообразяване на събитията, организирани за пресата и клиентите им. На представянето на каталога с продукти на компанията за 2009 година, което се състоя преди коледа в известно столично заведение, гостите можеха да изберат дали да участват в коктейла, или да измайсторят коледни играчки от предоставените напълно естествени и екологични материали. Този подход изненада приятно всички присъстващи, зареди с допълнително Коледно настроение и остави у тях усещането за наистина добре прекаран следобед, а не поредните часове, посветени на поредната скучна презентация.
Друг интересен подход на компанията е изключително креативната й рекламна кампания, която наблюдаваме в последните години. „На пук” на специалните ефекти, които завладяват телевизионни свят последните световно известни реклами на марката - серията клипове на Sony с топчетата, боята, пластелиновите зайци и „Градът от пяна”. Във всяка една от рекламите, специални ефекти почти липсват като за тях са използвани над 200 истински пластелинови зайчета с размери от 10 сантиметра до 10 метра, над 70 000 литра боя и специално построена машина, която произвежда по 2 милиона литра пяна всяка минута. Според режисьорът Саймън Ратиган – „Да наблюдавам жителите на Маями как се забавляват с новата градска среда, която направихме, без да ги режисирам или направлявам, за мен беше изключително преживяване. Рекламата показва истински, чисти емоции и реакции на хората в един град от пяна.” Рекламите, дело на известната агенция Fallon London, постигнаха изключително голям успех благодарение на своята уникалност и привлякоха вниманието на милиони потребители по света.
Volvo
През лятото на 2007 година Volvo, в партньорство с Walt Disney и филма „Карибски пирати 3”, организира невиждана дотогава международна интернет игра, в която участие можеха да вземат и потребители от България. Играта, с цел популяризиране на модела Volvo XC90 предизвика истински фурор и превърна месеците май и юни в месеците на „Гонитбата на Volvo”. Потребители от всички възрасти и с най-различни интереси решаваха пиратски пъзели, събираха декодери и мечтаеха да отидат на финала и да спечелят заровеното съкровище от 50 000 долара и ключ за чисто ново Volvo XC90. Ето част от коментарите за играта в известен форум: „Уникална” е най-слабата дума, която можем да употребим, като говорим за играта на Volvo с авантюристичното име Гонитбата. Тя е и неповторима, единствена по рода си, невиждана, нечувана, забавна, маниашка, пиратска, оригинална, лудешка… и с НЕВЕРОЯТНА НАГРАДА - 50 000 долара в злато и ключ от чисто ново Volvo XC90!”
Водка Absolute
Изключително интересна и креативна е и рекламната стратегия на Водка Absolute. Освен провокативни и уникални реклами, от няколко години насам марката произвежда и колекционерски опаковки на бутилките водка по повод Новогодишните празници. Изключително успешен бе и миналогодишният конкурс за любителски фотографии "Потърси Absolut-ната форма в...", в който участниците трябваше да потърсят формата на емблематичната бутилка на водка Absolute в света около тях. В конкурса взеха участие над 700 любители фотографи, които бяха открили контура на бутилката в телевизионна антена, звънци, велосипед, камина, езеро и много други интересни места. Отличените 20 фотографии бяха наградени на специална церемония в Резиденция Лозенец.
Dove
Нетрадиционен и новаторски е и подходът на козметичната марка Dove, които вместо модели използват в рекламите си „истински” жени с недостатъци. По този начин фирмата спечели много по-бързо доверието на потребителите и се ползва с одобрението на много жени в България и по света.
Водка Флирт
Провокацията и скандалът също са един от начините за привличане вниманието на целевите публики. Пример за българска марка, която използва тези методи за комуникация е Водка Флирт, която залага на изключително скандални рекламни клипове и билборди с цел да привлече вниманието и да провокира младите потребители.
Globul
За неуспешен, но въпреки това креативен, начин за комуникация с публиките мога да посоча коледната реклама на Globul, относно намаляване цените на MMS съобщенията. Макар и интересна, в рекламата преобладаващият цвят е червено, а то е отличителният белег на другият български мобилен оператор – Мтел. Тъй като обикновено потребителите не гледат особено съсредоточено рекламният блок, със сигурност много от тях, включително и аз са останали объркани относно това, кой точно предлага съответната промоция.

6.2759